Trappvärdar

Tanken är att varje  trappuppgång ska ha ett trappvärd.  Den främsta funktion är att skapa samhörighet och trivsel i trapphuset.

Det görs bland annat genom att:

• Introducera nyinflyttade genom att hälsa välkommen, visa runt i föreningens gemensamhetsutrymmen och samtidigt informera om trivselregler och annat som är bra att veta.
  • Trappvärden kan också vara de boendes länk till styrelsen vid särskilda frågor som berör alla boende i trapphuset.
  • Trappvärden kan fylla en viktig funktion genom att tipsa valberedningen om lämpliga personer till olika uppdrag i föreningen.
  •  En e-postlista på de boende kan vara en hjälp i kommunikationen för att enkelt nå alla vid behov. Självklart är det frivilligt att uppge sin e-postadress.
  • Som trappvärd hjälper du också till med att dela ut informationsblad, hänga upp och placera julpynt eller annat i ditt trapphus.
  • För att få ett samordnat förhållningssätt och fånga idéer kommer trappvärdarna att träffas någon gång per år eller vid behov.

Trappvärdar Brf Poeten

Port